יום שלישי, 24 במרץ 2015

השקט והשאל / פטריק נס - ביקורת

"השקט והשאל" הוא הספר השני בסדרת "כאוס מהלך" מאת פטריק נס (ההמשך ל"החור שברעש"). הסדה מתפרסמת בישראל בהוצאת "כנרת זמורה ביתן".

תקציר מגב הספר: הייבן נכבשה. ראש העיר פרנטיס וצבאו שולטים בכוכב. לאט־לאט מתחילה ההיסטוריה הנוראית של עולמחדש לחזור על עצמה: שוב ניצבים זה מול זה אויבים ישנים -- גברים מול נשים. גם ויולה וטוד מוצאים את עצמם משני צדי המתרס. עכשיו יהיה עליהם לפרוץ את מעגל האלימות, למנוע את הרוע הבלתי נמנע, ומעל הכול -- לא לאבד זה את זה.

ביקורת: מכירים את תסמונת הספר השני? "השקט והשאל" הוא בדיוק ההפך.
אז דבר ראשון, סגנון הכתיבה. הוא פשוט מהמם. התאהבתי בזה, והיה לי כל כך כיף לקרוא בצורה הייחודית הזו.
בספר, טוד וויולה מגלמים בדיוק מערכת יחסים של הזוג הטרגי האידיאלי - באותו מקום אבל לא אחד עם השני, שכל הזמן מנסים להפריד אותם. כל פעם שהם נפגשו, כל כך שמחתי, למרות כמה שהם היו דביקים. זה מראה על חיבור אמיתי לדמות לדעתי. במהלך הספר, שניהם ממש משתנים - כל אחד בהתאם לשקט או לשאל.
אני מרגישה שהספר הזה מצליח בדיוק איפה ש"מפוצלים" (ועוד רבים אחרים) נכשלו - פה, נקודות המבט, לשם שינוי, נשמעות שונה, ואני באמת מבינה מאיזו נקודת מבט אני קוראת כל שנייה. חוץ מזה, שתי העלילות משתלבות יחד בצורה מאוד יפה.
בקיצור, גם אם לא אהבתם את "החור שברעש", אתם לא תתחרטו שהמשכתם לספר הזה.
* מתאים לגילאי 11 ומעלה.

ציון: 9 מתוך 10.

לסיכום: אני המעגל והמעגל הוא אני.




2 תגובות: