יום שישי, 27 במרץ 2015

שכונה- השכונקים בעקבות היהלומים האבודים/דניאלה זליגובסקי&גיורא חמיצר- ביקורת

**תודה רבה להוצאת "כתר ספרים" ששלחו לנו את הספר תמורת ביקורת כנה!**

הספר "השכונקים בעקבות היהלומים האבודים" נכתב על ידי דניאלה זליגובסקי&גיורא חמיצר, התפרסם במרץ 2015 בהוצאת כתר ספרים.


תקציר:
השכונקים בעקבות היהלומים האבודים

ספר ראשון בסדרת הטלוויזיה החדשה והמצליחה "שכונה" של היוצר גיורא חמיצר.
האם פעם היה בנדה איש עסקים מצליח? (רמז – לא!)
האם תמיד היתה יריבות בין בנות השכונה ובנות נרקיס? (מממ... כן!)
האם סוזי שיינפלד היתה פעם ראש מועצה נדיבה ומחבקת? (ממש!)
ומה בכלל קרה בשכונה לפני שהכרנו את תושביה?...
עשר שנים לאחר שנכנס לכלא חוזר ריקו, בעלה של אילנה ואביה של מיטל, במטרה למצוא את אוצר היהלומים שהחביא בשכונה. שובו מעורר פחדים ישנים וסכנות חדשות.
ילדי משפחת בן דוד, הטרודים במבחנים לנבחרת הכדורגל ובמלחמת בנות עקובה מליפסטיק ולק במסדרונות בית הספר, מגלים כי אביהם האהוב שוב הסתבך בצרה וחייו בסכנה.
האם יצליחו להציל אותו גם הפעם?
דניאלה זליגובסקי (ספרי "האי" ו"החממה") וגיורא חמיצר (יוצר "השמינייה", "האי" ו"החממה") יצרו עלילה מותחת, מפתיעה, דוהרת ומצחיקה, אשר לוקחת את הקוראים להרפתקה בשכונה הכי פופולרית בישראל ומאפשרת לצופים הצצה לתקופה שקדמה והובילה לעונה הראשונה של "שכונה".
אל תחמיצו!


ביקורת:
שכונה, היא סדרת טלויזיה מצויינת, שאני מאוד מאוד מאוד נהנתי ממנה.
כתובה ומצולמת יפה מאוד. אבל זה מה שחשבתי על התוכנית.
האם הספר הצליח להיות גם הוא מעניין?
פצחתי בקריאת הספר והגעתי למסקנה די ברורה, מדובר בספר מצויין.
תוך כדי הקריאה אני מבין את הסיבה שדניאלה וגיורא כתבו את הספר ביחד, גיורא היה אחראי על הסיפור המעניין שגרם לי להפוך ללחוץ בכל פעם שמשהו מותח קורה. ודניאלה הייתה זו שדאגה להביא את הסיפור אל דפי הנייר, עם תיאורים מעניינים וסיפור בקצב טוב.
כל הדמויות בספר נשארות באותו המצב שהיו בסדרה ובאותה הדמות, בלי השתנות הרגשות או המחשבה.
אני מנסה להתרחק לרגע מהסדרה ולהשוואת את הספר לעצמו-
כעיקרון, מדובר בספר טוב. פשוט ככה- במילה אחת 'טוב'. הספר זרם לי בצורה ממש מהירה, ואפילו עם לחץ המבחנים והעבודות שישב עליי בימים האחרונים הצלחתי לקרוא את הספר.
במידה והיו באים אליי ושואלים אותי אם אני רוצה המשך. הייתי אומר להם שלא בא לי המשך.
בא לי המשכים!
בקיצור, אני מבקש ממכם ללכת ולקנות את הספר הזה, למעריצי הסדרה הספר בכלל יהפוך לחגיגה משמחת בבית, וגם לאלה שלא מעריצים אותה.
הדמויות מקסימות והיה מאוד כיף להכיר אותן בצורה שונה.
למרות אורכו של הספר אפילו ילדים צעירים מאוד יצליחו להנות ממנו ולקרוא אותו בקלילות ובהנאה רבה.


ציון במדד הספרייה: 9 מתוך 10
לסיכום: ספר מתח מצויין שתואם לאיכות הסדרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה