יום חמישי, 19 במרץ 2015

מבחני הכוויה/ ג'יימס דשנר- ביקורת



**תודה רבה להוצאת ״הקיבוץ המאוחד״ ששלחו לנו את הספר בחינם תמורת ביקורת כנה!**

הספר מבחני הכוויה נכתב על ידי ג'יימס דשנר, התפרסם בפברואר 2015 בהוצאת הקיבוץ המאוחד. מבחני הכוויה הוא השני בסדרת הרץ במבוך.

תקציר:
או שתצליח או שתמות - אין דרך אחרת
חברויות יעמדו במבחן,
נאמנויות יופרו,
כל ההשערות בטלות.
מבחני הכווייה הוא ספר המשך לרב המכר הרץ במבוך. הוא צפוי לעלות לאקרנים בספטמבר 2015.
זה היה אמור להיגמר כשהם פתרו את המבוך...

לא היו אמורות להיות עוד חידות. או ריצה. תומס היה בטוח שאחרי הבריחה הוא ויֶתר הקורחים יקבלו את החיים שלהם בחזרה. אבל לאף אחד מהם לא היה מושג לאיזה מין חיים הם חוזרים.

כדור הארץ נשרף בהתלקחויות השמש ונצלה בכבשן של אקלים חדש ואכזרי, ועכשיו הוא ארץ שממה. הממשלות התפוררו ואיתן גם הסדר והארגון. הערים המתמוטטות מלאות בקּוקּואים - אנשים שכל גופם מכוסה בפצעים מזוהמים, הנגועים במגפת ה'התלקחות' אשר הופכת אותם למטורפים צמאי דם המחפשים את הקורבן הבא... או את הארוחה הבאה.
יעבור עוד זמן רב עד שהקורחים יוכלו להפסיק לרוץ. במקום לצאת לחופשי הם מגלים שמחכה להם מבחן נוסף. הם צריכים לחצות את 'הכווייה', האזור החרוך ביותר בעולם, ולהגיע למקלט בטוח תוך שבועיים. אבל יוצרי המבוך, המכונים 'נתעב', שיצרו כעת גם את מבחני הכווייה, דאגו להפחית את סיכויי ההישרדות שלהם למינימום.

לתומס לא נותר אלא לתהות - האם המפתח אל החופש נמצא איפשהו בתוך התודעה שלו? או שהוא תמיד יהיה תלוי בחסדים של 'נתעב'?


ביקורת:
לאחר שקראתי את הספר ה*ראשון* בסדרת 'הרץ במבוך', חשבתי שאין סיכוי שמשהו יכול להסתבך, ושהעלילה תהיה כמו שהיא, עם כמה קאצ'ים קטנים. ואז, כשקיבלתי את הספר מהוצאת הקיבוץ המאוחד- רק ראיתי את עטיפתו- וכבר החלטתי שזה הספר הבא שאני הולך לקרוא. מה אני יגיד לכם? זאת הייתה בחירה נכונה מאוד! פשוט נהנתי.
נהנתי בלי הפסקה.
העלילה של מבחני הכוויה, מצליחה לשחזר בצורה מדויקת, בעמוד עמוד- את הצלחתו המטורפת של הספר הקודם בסדרה.
העלילה מעניינת ביותר ונהנתי ממנה כשקראתי את הספר, למה אני מתכוון? קראתי את הספר בשקיקה רבה- הדפים רצו לי כל כך מהר והרגשתי שאני צריך עוד מהעולם הזה של הרץ במבוך.
ג'יימס דשנר הוא סופר גאוני- שיודע בדיוק מה הוא צריך לכתוב ואיך ליצור את המתח הגבוה ביותר לאורך כל הספר בלי שום הפסקה.
אני חייב להגיד לכם- שאתם מוכרחים לקרוא את הספר הזה. תיקון- אתם מוכרחים לקרוא את כל הסדרה!!!!
לקרוא את הכל, ומיד.
אני פשוט אגיד את זה ככה, מדובר בספר חדשני, עתידני, מדהים ופשוט גאוני.
הכתיבה כל כך עמוקה ולא מלאה במילים מיותרות- כך שלקורא, הקורא עצמו, מרגיש כאחד הרצים במבוך.
הספר נגמר בדיוק ברגע המותח, ואני כבר לא יכול לחכות לספר השלישי.


ציון במדד הספרייה: 10 מתוך 10
לסיכום: הספר השני בסדרה מצליח לשחזר את ההצלחה ולהיות הרבה יותר מותח.
מבחני הכוויה | ג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה