יום שישי, 6 במרץ 2015

החלום שלא התגשם / אפרים סידון - ביקורת

״החלום שלא התגשם״ הוא ספר ילדים מאת אפרים סידון, שהתפרסם בשנת 2013 בהוצאת ״עם עובד״.

**תודה רבה להוצאת ״עם עובד״ ששלחו לנו את הספר בחינם תמורת ביקורת כנה!**

תקציר מגב הספר: כל מי שחלם אֵי־פַּעַם יודע שיש סוגים שונים של חלומות: חלומות רעים וחלומות טובים, חלומות מפחידים וחלומות משונים ויש גם חלומות שמתגשמים, ואלה - שלא כמו שאר החלומות - מלוים את הילדים כל הלילות. 
מה הפלא שכל החלומות רוצים להיות חלומות שמתגשמים? אלא שלשם כך צריך לקבל את בִּרכתה של מלכת החלומות, שהיא המחליטה אילו חלומות ראויים להיות חלומות שמתגשמים.
אבל מה קורה כשתככים ומזימות משבשים את מהלך הבחירה בממלכת החלומות? מה יקרה אם ילדים יחלמו חלום שאינו מיועד להם? מה גורלו של חלום שהיה אמור להתגשם אבל חלום אחר תפס את מקומו? ובעיקר מה יתרחש על פני האדמה כאשר יבואו חלומות לבקש נקמה? יש שתי אפשרויות לענות על השאלות הללו: האחת מסובכת - לנסות להגיע אל ממלכת החלומות ולבקש פגישה עם המלכה; האחרת קצרה ומהנה יותר - לקרוא את הספר.
ההחלטה בידכם.

ביקורת: ״החלום שלא התגשם״ הוא ספר כיפי ומהנה!
מאוד אהבתי את הדמויות והעלילה, וההומור הוא כלי משמעותי ומשעשע בסיפור.
ערכים הם דבר שבאו לביטוי גדול בסיפור - ואני מאוד מעריכה את זה. הספר, שמיועד לילדים, מראה ומלמד כלים וערכים לחיים, למשל, גם אם משהו נראה עלוב ולא משמעותי, הוא יכול לגדול למימדים עצומים ולשנות את העולם.
וכל הספר מוצג גם באיורים מקסימים, שאי אפשר שלא לאהוב.
אמנם, היו לי כמה בעיות עם הספר - דבר ראשון, העלילה, עם כמה שהייתה מקסימה וכיפית, נראתה בעיניי מעט משעממת, ומצאתי את עצמי קוראת את הספר לכמה דקות ואז קצת משתעממת ומוצאת הסחת דעת ממנו.
שנית, הספר נכתב בצורה שהכותב מניח שהקורא זוכר את כל השמות של הדמויות, וזה טיפה הפריע לי. יש עמוד, למשל, שמציגים בו בערך שלוש דמויות, ואז מצפים מהקורא לזכור את השמות והמאפיינים של כולם וזה די מבלבל.
* הספר מתאים לגילאי 6 ומעלה.

ציון: 7 מתוך 10.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה