יום שלישי, 24 במרץ 2015

החור שברעש / פטריק נס - ביקורת

"החור שברעש" הוא הספר הראשון בטרילוגיית "כאוס מהלך", שנכתבה ע"י פטריק נס ומתפרסמת בישראל בהוצאת "כנרת זמורה ביתן".

תקציר מגב הספר: בעיר פרנטיסטאון יש רעש תמידי של מחשבות. בתוך ענן המילים והתמונות גדל טוד יואיט, נער יחיד בעיר של גברים. עד שיום אחד טוד מגלה אי של שקט, חור שמישהו פרץ ברעש. טוד נמשך אל השקט האמיתי, המסוכן. הוא לא מצפה למצוא בו יצור שראה רק בזיכרונותיהם של המבוגרים. התגלית המפתיעה הופכת עד מהרה לאיום גדול, וטוד נאלץ לברוח מהמזימות האפלות של בני עירו. מכל מה שהכיר. מעצמו.

ביקורת: דמיינו מה זה לחיות במקום שבו כל הזמן הראש והגוף מתפוצצים מעומס, אין רגע של שקט, ובעיקר - אין פרטיות. כל מי שעובר יכול לשמוע את מה שאתה חושב. אין סודות. תחשבו מה זה עולם בלי נשים. שכל תקשורת דו-מינית הופכת לדבר שהוא רק בגדר חלום.
זו דיסטופיה ברמה הגבוהה ביותר. זו פרנטיסטאון.
נכנסתי לספר הזה עם ציפיות מאוד גדולות. מצד אחד, הן לא התאמתו. מצד שני, לא התאכזבתי.
ספר הרפתקאות מרגש, קליל וסוחף, שמצד אחד לא הייתי מגדירה אותו כספר האהוב עליי אבל אני חייבת להגיד שפשוט נהניתי לקרוא.
אני רוצה לדבר על התרגום שנייה - באנגלית הספר נקרא The Knife Of Never Letting Go (בתרגום חופשי: הסכין שלעולם לא מרפה), ובעברית תרגמו אותו ל"החור שברעש". אמנם זה לא מדויק, אבל זה מיצג את הסיפור צורה טובה, וגם - מושך קוראים. בסיפור יש גם מבטא דרומי, שלא ממש עובד טוב בערית - אבל פה ייצגו אותו בצורה הכי טובה שאפשר. כל הכבוד, מיכל אלפון.
הגילוי הגדול בסוף הספר היה די צפוי ואותי אישית הוא לא ממש הפתיע, אבל באמת ובתמים נהניתי לקרוא את הספר הזה. וזה מה שחשוב, לא?
הדמות האהובה עליי הייתה מנצ'י. לא קשור, אבל ממש רציתי להפגין את אהבתי אליו.
* מתאים לגילאי 11 ומעלה.

ציון: 7 מתוך 10.

לסיכום: כיפי וקליל.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה