יום חמישי, 12 במרץ 2015

הנסיכה הקסומה / ויליאם גולדמן - ביקורת

״הנסיכה הקסומה״ נכתב במקור על ידי ש. מורגנשטרן, אך קוצר ועובד על ידי ויליאם גולדמן. הגרסה המחודשת התפרסמה בשנת 2013 בהוצאת כתר. הספר גם עובד לסרט מצליח מאוד.

תקציר מגב הספר: היה הייתה נערה יפה ושמה בּאטֶרקאפּ, אשר הייתה נסיכת חלומותיו של נער החווה וֶסטלי שעבד בחוות הוריה. בּאטֶרקאפּ מצדה נהגה לבטא את רגשותיה הכנים כלפיו בהוראות כגון: "נער חווה, תביא לי את זה, תביא לי את ההוא, עצלן שכמוך, רוץ מהר או שאספר לאבא שלי."
והוא ענה תמיד: "כל מה שתרצי." 
יום אחד נסע וֶסטלי לארץ רחוקה, ואל החווה של בּאטֶרקאפּ הגיע הנסיך הַמפֶּרדינק והחליט לשאת אותה לאישה. אלא שבּאטֶרקאפּ נחטפה בידי שלושה טיפוסים משונים מאוד: הסייף הנוקם איניגוֹ מוֹנטוֹיָה, פֶזיק הענק הטורקי, וּוִיזינ הסיציליאני, שהגיונו המושלם נאבק ללא הרף בשכלו החריף.
מדוע נחטפה? ומדוע רודף השודד הנורא רוֹבֶּרטס אחרי חוטפיה? וכיצד ישיב אותה אליו הַמפֶּרדינק השפל? והאם אהבת אמת סופה לנצח?


ביקורת: וואו. מאיפה להתחיל?
באתי לספרייה עם כוונות שונות לגמרי. אבל אז, כשראיתי את המילים האלה מציצות אליי מן המדף, לא יכולתי להתאפק וחטפתי את הספר משם מיד. מי לא מכיר את הסרט של הנסיכה הקסומה? ראיתי אותו בפעם הראשונה לפני שנים, ומאז צפיתי בו שוב ושוב כבר עשרות פעמים. אז כאוהבת ספרים, כמובן שרציתי לקרוא את המקור. אני מודה שבהתחלה קצת חששתי. מה אם הסרט יהיה יותר טוב מהספר וזה יהרוס לי את כל מה שחשבתי על הסרט?
אני יכולה רק להגיד לכם - החשדות האלה התבדו מיד.
הספר מסופר בצורה יפהפייה וכיפית, עם בדיחות מצוינות ודמויות שאי אפשר שלא לאהוב. בטירוף.
העובדה שידעתי מה הולך לקרות, ושיכולתי לדמיין את זה בדיוק בראש שלי, הוסיף לחוויית הקריאה.
בקטעים מסוימים מהספר, הרגשתי צורך מסוים להניח אותו לשנייה, לחשוב עליו ופשוט לחבק אותו. ואתם יכולים לשאול את חברה שלי, שישבה לידי באוטובוס כשקראתי את זה - היו קטעים שפשוט חיבקתי את הספר עם חיוך ענק מרוח על הפרצוף. גם הצהרות האהבה של באטרקאפ ו-וסטלי אחד לשנייה, לא עצבנו אותי. אם זה היה כל אחד אחר - זה היה מעצבן ועוד איך. אבל לא במקרה הזה. (אבל פה, אני חייבת להודות לסרט, שבגללו אני אוהבת כל כך את הדמויות האלו.)
פשוט, אם לא קראתם את הספר - או אפילו ראיתם את הסרט - עזבו הכול. ולכו לעשות את זה. ע כ ש י ו.
* הספר מתאים לגילאי 9 ומעלה.

ציון: 1,000,000 מתוך 10.

לסיכום: שלום. קוראים לי איניגו מונטויה. אתה הרגת את אבא שלי. היכון למות!




הערה על הכריכה - זה ממש לא קשור, אבל הצל של הגבר ממש מזכיר לי את אנסל אלגורט. זו רק אני?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה