יום ראשון, 1 בפברואר 2015

חבורת איקס ובית הרוחות/מיכל בר פרו- ביקורת

חבורת איקס ובית הרוחות הוא ספר מתח לילדים שכתבה מיכל בר פרו. התפרסם בשנת 2013 בהוצאת אוריון, למרות שהספר מוגדר כראשון בסדרה- לא ידוע  אם יצאו לו המשכים.

תקציר:
אָז כָּכָה: קוֹרְאִים לִי רָן, אֲנִי בֶּן אַחַת-עֶשְׂרֵה וָחֵצִי, וְאִמָּא שֶׁלִּי אוֹמֶרֶת עָלַי כָּל הַזְּמַן שֶׁאֲנִי מוֹשֵׁךְ צָרוֹת כְּמוֹ זְבוּבִים. זֶה לֹא שֶׁאֲנִי מְחַפֵּשׂ צָרוֹת. אֲנִי גַּם אַף פַּעַם לֹא אָשֵׁם בִּכְלוּם. פָּשׁוּט, יֵשׁ לִי מַזָּל כָּזֶה, שֶׁכָּל פַּעַם שֶׁקּוֹרֶה מַשֶּׁהוּ, אֲנִי בְּמִקְרֶה בַּסְּבִיבָה. אֲבָל אַף אֶחָד לֹא מֵבִין אֶת זֶה. כֻּלָּם תָּמִיד חוֹשְׁבִים שֶׁאֲנִי יוֹצֵר צָרוֹת סִדְרָתִי, וּלְפִי דַּעְתָּהּ שֶׁל גְּבֶרֶת טִיקוּלִיצְקִי, הַמְּנַהֶלֶת שֶׁל בֵּית הַסֵּפֶר שֶׁלִּי, אֲנִי צָרָה צְרוּרָה בִּכְבוֹדִי וּבְעַצְמִי.
חייו של רן, עושה צרות סדרתי,השתנו מהקצה אל הקצה ביום שאביו מקבל חבילה מסתורית בדואר שבישרה לו שכנראה הפעם החופש הגדול לא עומד להיות משעמם בכלל.... האם אתם מאמינים שרוחות רפאים באמת קיימות או האם זו רק המצאה שנועדה להפחיד ילדים קטנים? הצטרפו לרן ולחבורת המאורה בהרפתקה בלתי נשכחת בבית הרדוף של גרנדהיל וגלו את האמת המצמררת.
ראו הוזהרתם! הקריאה אינה מומלצת לפחדנים!

ביקורת:
עלילת הספר הזו משונה מאוד והפריע לי מאוד הדבר שהעלילה מתחילה רק אחרי חמישים עמודים שבהן הסופרת "חפרה" על עלילותיו של רן בבית הספר. הבנו שהוא עושה צרות- אבל למה למרוח את זה על גבי חמישים עמודים.
לפי הבנתי הספר מיועד לקוראים צעירים ואני יכול לומר בבטחה שהרבה קוראים צעירים ינטשו את הספר, אם עלילתו הראשונית לא תעניין אותם וחבל לי.
הדמויות מתוארות בצורה חביבה ולדעתי היה חשוב מאוד לערוך את הספר הזה לפחות עוד פעמיים ולגזור ממנו הרבה.

ציון: 5 מתוך 10
לסיכום: ספר איטי ומיותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה