יום שני, 23 בפברואר 2015

הגן הכימי: קדחת / לורן דסטפנו - ביקורת

״קדחת״ הוא הספר השני בטרילוגיית ״הגן הכימי״ לנוער. הסדרה יצאה בהוצאת מודן.

תקציר מגב הספר: כשהעולם מתפרק והחיים כה קצרים, האם החופש אכן יקר מכול? רַיין וגבריאל, אהובה החשאי, הצליחו אמנם לברוח מאחוזת־הניסויים המפוארת של ווֹהן, המדען המרושע שמנסה למצוא תרופה נגד נגיף קטלני בדרכים אכזריות, אך העולם שהם פוגשים בחוץ מאיים לא פחות. הם מגיעים ללונה־פארק עתיק שהפך למחנה־שעשועים סגור, ובו נערות צעירות מספקות את צורכיהם של גברים תובעניים. כדי להפיג את ייאושן הן מסוממות דרך קבע. כאשר ריין מבינה לאן הם נקלעו היא נחושה לברוח גם משם, ולהמשיך במסע למציאת אחיה התאום רוואן, השריד היחיד שנותר ממשפחתה, אחרי שהוריהם, שגם הם חיפשו תרופה לנגיף הקטלני, נהרגו כשהמעבדה שלהם התפוצצה. יחד עם ילדתה הקטנה והשברירית של אחת מנערות המחנה, ריין וגבריאל ממשיכים בדרכם למנהטן, כשמכשולים וסכנות מאיימים על חירותם. אך גם כשהם מוצאים מקלט בעיר המתפוררת שהיתה פעם מרכז העולם, מתברר כי ניסוייו המפלצתיים של ווהן ממשיכים לרדוף אחריהם. ריין נקרעת בין אהבתה לגבריאל לכמיהתה ללינדן, בעלה. עתה עליה להחליט האם להילחם על החופש בכל מחיר – גם אם המחיר עלול להיות קשה מנשוא.

ביקורת: הופתעתי לטובה.
הספר הראשון לא היה משהו (ראו ביקורת), ואין ספק שזה היה הרבה יותר טוב! (חוץ מהכריכה המוזרה. והמלחיצה. והמכוערת.)
היו לי כמה בעיות עם הספר הזה - 
דבר ראשון והכי נורא, גבריאל. מה הקטע שלו? אין בו שום דבר מיוחד, ואין שום סיבה בעולם שריין תתאהב דווקא בו ולא בלינדן. לטעמי, הוא היה דמות שטחית ומיותרת לגמרי.
עוד משהו זה שהספר לא ממש התקשר לי לראשון - חוץ מהעובדה שהם בורחים מ*** (ספוילר אלרט!), אין שום קצה חוט לעלילה בספר הקודם, שזה בעצם אומר שהוא היה די מיותר.
מאוד אהבתי את הקריפיות והפחד שהיו בסיפור, וכמובן את סגנון הכתיבה הנפלא!
* הספר מתאים לגילאי 12 ומעלה.

(לגבי הציון- הייתה לי התלבטות ממש קשה. בסוף החלטתי ללכת על 7.)
ציון: 7 מתוך 10.
לסיכום: לוקח את הקודם בסיבוב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה